22/2/12

Hora de aventuras

De totes les sèries de dibuixos que em veig obligat a veure, una de les millors és Hora de aventuras. Actualment es pot veure a Boing. A l'hora que els dóna la gana perquè estan en fase d'implantació/matxacada. Això és positiu, perquè en qualsevol moment t'ho pots trobar, però té la part negativa: sempre acabes veient el mateix capítol. 

La casa de Mickey MouseDora la exploradora i el seu spin off, Go Diego, go són el mal. Representen el pitjor de l'animació actual. Pretenen ser educatius però estan plens de prejudicis. Juguen a combinar diferents idiomes i interpel·len a les nenes. Aquest és el paradigma dels dibuixos d'avui. Però el que menys m'agrada d'aquests dibuixos és que són REPETITIUS. L'estructura narrativa sempre és la mateixa. Els dibuixos de fons  també. Hi ha una sèrie de patrons que fan que els personatges sempre es moguin igual (i poc). I unes animacions que es van reciclant (ja sigui el mapa de la Dora o el Toodles del Mickey). 

Hi ha bons dibuixos. Les 3 bessones, Caillou, Bob esponja... trobo que són productes més que dignes. Però Hora de aventuras els passa al davant perquè és original. Només cal veure la careta d'entrada per adonar-se que és una cosa diferent. Aires nous, com no veia des de fa temps, quan vam començar a veure sèries com Las supernenas:



Els dibuixos ens expliquen les aventures que viuen un nen i el seu gos. Els temes principals? L'amistat i la importància de la imaginació. I cada capítol és diferent. Cada escena ens porta a una situació mai vista. Els personatges es repeteixen, però mai les trames. A més, són aventures èpiques, boges, delirants i divertides. Realment són uns dibuixos molt estimulants i tècnicament impressionants. Prepareu-vos per a una explosió de colors i formes. 

Dubto que els nens i nenes més petits valorin tant com jo aquests dibuixos. Alguns moments són violents (al mateix nivell que Tom i Jerry, no ens espantem) i poden arribar a resultar terrorífics. Però espero que aviat formi part de la nostra dieta televisiva. De moment no sóc l'únic que els defensa i es consideren uns dibuixos de culte. Feu una cerca per Internet i veureu que Adventure Time mola molt!

5 comentaris:

  1. Els he vist un parell de vegades i no m'acaben d'agradar. També és veritat que no estava massa atenta...
    Joa saps que sóc fan de Bob Esponja y, sobretot, de Fanboy y Chum Chum (que tornin ja!!!!).
    I, em sap molt greu, però Phineas and Ferb són una merda. Algú ho havia de dir ^_^
    I que matin als creadors de Dora i Diego, si us plau. I que pateixin molt abans de morir-se...

    ResponElimina
  2. A mi m'agraden sobretot perquè tenen un punt frik bastant important

    Gràcies pel comentari!

    ResponElimina
  3. Anònim23/2/12

    gracies per la informació, a nosaltres ens agradava molt la serie bobobo,i sobretot BobEsponja i avui dia (té 11 anys) mirem plegats Els Simpsons i South Park, a ell lil agrada també American Dad, però sempre que puc li censuro perquè la trobo vomitiva...les altres dues no, els simpsons són com una enciclopedia i south park molt educativa...salut. Robert Jové Raubert

    ResponElimina
  4. Nanu, estic TOTALMENT d'acord amb tu, aquesta serie es boniiiiiiiiisima! jejejeje... L'altre dia, a casa ma mare, arriba el meu germà i li posa aquests dibuixos a la meva nevoda (3 anys). Total, començo a mirar-m'ho i alucino. Li comento al meu germa: "com es diuen aquests dibuixos?" No m'ho va saber dir perque diu que sempre l'enganxa començat, pero que son l'ostia de bons.

    Actualment estic enganxat!


    ((ô__ô))

    ResponElimina
  5. jajaja

    avui porto tot el matí cantant (amb veu de falset) "hora de aventuras... te sorprenderán. Con Jacke el perro i Finn el cuidador..."

    ResponElimina