18/2/12

Tòpics per a tothom

Qualsevol mare pot dir quatre coses sobre els estereotips. Sobre el que la gent opina de les dones des del moment en que les veuen passejant amunt i avall amb una criatura (o vàries). Però el món del pare també està ple de tòpics i m'amoïna pensar d'on han sortit.

Pels meus horaris laborals, tinc els matins lliures. Per tant, és evident que si un dia les nenes no van a classe, m'encarrego jo d'elles. De vegades és perquè estan malaltes. En aquest cas, fas un matí indoor a casa. Però si no és el cas, fas la teva vida normal amb elles.

En un d'aquests matins, vaig anar a comprar amb les dues nenes, amb el conseqüent espectacle de cotxets, patinets, plors, gorros i bufandes. A una botiga, el dependent em va dir: "què?, avui t'ha tocat fer de cangur?".

Sí, avui, estava amb les nenes. Però no feia de cangur. No estic vigilant les filles d'algú altre perquè no té  on deixar-les. Són les meves filles. A una dona no li haguessin demanat si estava de cangur, perquè es dóna per fet que és el que ha de fer amb les seves filles. Però al pare sí.

En aquest cas, el prejudici té dues cares. I no sé qui surt més mal parat, si l'home o la dona. Però sigui com sigui, estem a l'any 2012 i és sorprenent que encara ens pesin aquestes idees. Em sento orgullós de ser pare i m'agrada encarregar-me d'elles. També m'agrada gaudir del meu temps lliure, com a tothom, però això no vol dir que no pugui/vulgui passar un dia amb elles. Tot és més complicat, evidentment. Un encàrrec de cinc minuts es converteix en una odissea.

Però aquesta és l'emoció del joc.

1 comentari:

  1. Vaig tenir la mateixa sensació fa dues setmanes, fent de cangur (jo sí que ho feia) dels meus dos nebots bessons, aquí però ningú s'atrevia a preguntar, perquè com que la meva dona està embarassada deurien pensar: "Pobrets, taaaaan joves i amb tres..."

    ResponElimina