9/4/12

A dormir

Fins avui la qüestió de la son no era un problema. La petita, amb un any, funciona com un rellotge. I la gran també. Els dies normals se’n anava a dormir tota sola. Agafava el seu xai (la ovejita), el xumet i cap al llit. La tapàvem, apagàvem el llum i ella sola es quedava adormida. Els dies de celebració era un altre tema. Podia estar fins a la matinada mirant Mickey Mouse amb el fill d’alguna visita mentre els adults fèiem sobretaula... per després llevar-se igual de d’hora que sempre.

Però durant aquestes festes de setmana santa la cosa s’ha descontrolat una mica. I no només perquè tinguem tots els horaris trastocats (excepte la petita, que es lleva a quarts de 8 plogui o nevi). Hi ha dos factors més que estic segur que hi influeixen:

1. El xumet: fa dues setmanes que no té xumet i encara no s’ha queixat. No l’ha demanat ni una sola vegada i entén de què va el tema. Però igualment lli costa. Especialment a l’hora d’anar a dormir.

2. La germana: abans la Berta era una cosa indeterminada que s’arrossegava pel menjador, anava d'aquí cap allà, menjava, cagava i para de comptar. Però ara gairebé camina, comença a parlar (diu “hola”), interactua, riu, juga, plora, es queixa, pren coses i tira dels cabells. I això a la Júlia no li agrada.

Ara, quan toca anar a dormir li venen tots els mals: quan no té pipi, té por, li fa mal la panxa, està malalta, hi ha monstres als armaris (??!!), hi ha llops, aranyes, sorolls, li molesta el coixí, vol anar al menjador, vol que l’agafem, vol llegir un conte...

Realment no ens podem queixar perquè després dormen (les dues) tota la nit. Per tant, no es tracta de si ha de dormir sola o amb nosaltres. Sempre han dormit soles. No és que siguem partidaris d’un Estivill ni de tot el contrari. Simplement s’havia creat un sistema pacífic i estable de “anem a dormir?” i la nena s’adormia. Però ara demana que ens quedem amb ella. De vegades no li fem tot el cas que ella vol. Perquè encadena un pipí, amb un conte, amb un got d’aigua, amb un altre conte... i aviat són quarts d’onze de la nit. Però l’altre dia em va dir: “no marxis”.

I contra això, crec que cap pare té res a fer. Em vaig sentir el pitjor pare del món, allà discutint amb la nena. Em vaig estirar amb ella i crec que em vaig quedar adormit abans que ella. Després me’n vaig tornar al menjador i fins demà.

Segur que he creat un precedent i això és perillós, però si tot és tan agradable com estirar-me amb ella deu minuts, ja signo. Però el que em fa por és que s’ha obert l’escletxa del xantatge emocional i ara qualsevol cosa passarà per aquí.

I amb dues filles a casa, estic venut.

No Suprises by Radiohead on Grooveshark



7 comentaris:

  1. Anònim9/4/12

    Estic segura que el motiu d'aquest post no es arrencar-nos unes llàgrimes però....aquí em tens, plorant i pensant que ets un gran pare !!!!!!! Sempre diuen que el pitjor moment és quan els veus volar lluny del niu així que... ara és el moment de gaudir de les seves atencions i les seves ganes irrefrenables de tenir-te...això si, compte amb els xantatges , es poden convertir en totes unes professionals!!!!! Sort!!!!!

    ResponElimina
  2. Gràcies
    Ara ploraré jo :_)

    ResponElimina
  3. Doncs jo discrepo. No veig el xantatge enlloc. La teva filla t'ha dit clarament el que volia: "no marxis". Ha expressat una necessitat. No és una ximpleria, és un bebe que necessita la segona persona més important de la seva vida en aquel moment. Pensar que el nostres fills són manipuladors o un xantatgistes només perque les seves necessitats no coincideixen amb les nostres, és quelcom molt trist.

    ResponElimina
  4. No, això no era xantatge.
    El xantatge vindrà després! Quan vulgui(n) caramels, 'pastelitos' o fitxes per les atraccions. Avui m'he adonat que estic indefens davant les seves armes.

    ResponElimina
  5. Arribo tard, però també vull aportar el meu granet de sorra: de les tres filles que tinc, la primera ens va fer el mateix que dius tu... era com una mena de creuat entre tronc i marmota que quan arribava l'hora de dormir, la deixàvem al llit, un petonet i a dormir. Va arribar un dia en què va començar a demanar i a insistir en cosetes, les mateixes que dius tu (got d'aigua, pipí tot i anar en bolquers de nit, les aranyes del sostre...), fins que va engegar un "i per què no et quedes aquí amb mi a dormir?". Ho vam tallar ràpid amb "és que avui encara no he sopat" (ja ho havia fet, però ella no m'havia vist). La següent frase meva va ser "i el papa i la mama també tenen dret a una estona tranquils". Llavors va donar-me la raó i es va haver acabat l'episodi de no voler dormir.
    Amb les altres dues, cap problema. Fins i tot la més petita, que ara té 2 anys i poc, se'n va a dormir sola, puja les escales, es fot al llit i s'abriga sola quan li diem que és hora de dormir. No s'està d'orgues, vaja XD

    També t'animo a continuar el bloc, em fa molta gràcia veure que hi ha altres pares que es creuen el pitjor pare del món (no ens enganyem, ho fem tan bé com podem).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ruben, moltes gràcies pel comentari.

      La veritat és que aquest blog era una mena de fase de proves mentre es posava en marxa el portal Creixem Junts, on hi tinc un espai i hi aniré penjant les meves batalletes. Aquest està aquí parat i ja veurem què en fem.

      Et convido a visitar-ho http://www.creixemjunts.cat/

      Merci!

      Elimina
    2. Ara vinc a badar.

      Elimina