21/2/12

2.0... i més enllà

L'altre dia va entrar al meu TL aquest tweet.
Primer vaig somriure però després vaig veure que m'havia tocat. Realment formo part d'una generació molt més avançada i àgil tecnològicament però, a l'hora de la veritat, a punt de l'extinció. Em fa gràcia quan el meu sogre o el meu pare em demanen consells informàtics. I la meva mare mai ha tocat un ordinador. Aquest és el salt, el gap. Però he vist el futur i quan em vulgui adonar estaré igual de fumut.

Hauríeu de veure com, amb dos anys i escaix, la meva filla remena l'iPhone de la seva mare.  El desbloqueja, obre l'app de youtube i se'n va a l'historial. I mira CaillouLes 3 bessones o el que toqui. A més, ho fa amb una absoluta falta de prejudicis. Si empalma un vídeo en català, francès, alemany... cap problema! Cal estar a l'aguaït perquè de vegades es troba amb alguna Dora la exploradora doblada via loquendo i li has de treure ràpid. Però segur que no dic res de nou. Us sona? Puc dir que el meu telèfon està tranquil, perquè el tema Android encara no el té clar. Més d'un botó és massa. De moment.

Fa dies llegia que el PC moriria en pocs anys. Vaig pensar en pel·lícules de ciència ficció i que potser anàvem massa ràpid. 5 anys després no llegeixo blogs perquè em connecto a Internet a través del telèfon i "no és còmode per llegir molta estona".

Per a la meva filla, el mitjà natural serà l'smartphone o el tablet. De fet, ni tan sols sabrà que existeixen telèfons no smarts.  Ratolí? Pantalla? Impressora? Seran antigues eines dels avis que haurà de suportar, com nosaltres suportàvem els disquets fa dos dies i avui suporto els pen-drives que porten els meus usuaris.

Sóc un pare 2.0. Em crec molt modern, però tinc els dies comptats.

1 comentari:

  1. L'Àlex es cabreja quan troba una pantalla no tàctil...

    ResponElimina